FAQ#3 Maken van infanterie

  • Voor het maken van infanterie heb je een rekruteringsbureau nodig.

    Een rekruteringsbureau maakt automatisch infanterie aan, de kosten zijn 250 geld per dag.

    De tijdsduur wordt beïnvloed door:

    • Moreel
    • Enkele of dubbele GS
    • Barakken

    De standaardtijd is 32 uur (0,75 per dag).

    De formule is (voor de geïnteresseerden):

    aanmaaktijd = 32 * 1/moreel * 1/GS * 2/(2+aantal barakken)

    Omdat de moreel een afgeronde waarde is lijkt het dat de formule niet klopt.

    Grove kenmerken:


    • 80% moreel geeft (1/0,80 = 1,25) 25% langere duur
    • dubbele GS (1/2) 2x zo snel = 50% korter duur
    • elk lvl van een barak (max 2) geeft 50% meer man

    Bouw niet lukraak barakken, de kosten om barakken te laten draaien zijn hoog.

    Operationele kosten zijn per barak/level per dag : 500 geld en 1000 graan.

    Omrekening per uur: 500 = 21/uur, 1000= 42/uur

    Advies: bouw een barak in een dubbele GS, dit geeft je voor dezelfde kosten 2x zoveel inf.

    Duur bij 100% moreel:

    • 1x GS = 0,75 / dag
    • 2x GS = 1,5 /dag
    • 2x GS + 1 barak = 2,25 / dag
    • 2x GS + 2 barakken = 3 / dag


    Voorbeelden:

    10 provincies met 100% moreel en 2 dubbele gs en geen barakken geeft gemiddeld:

    8 * 0,75 + 2 * 1,5 = 9 inf per dag.

    Nu met een barak in de dubbele GS:

    8 * 0,75 + 2 * 2,25 = 10,5 inf per dag.

    Dit is bij 100% moreel, bij 90% wordt het 8 en 9,4 inf per dag.

    Opmerkingen:

    • 1 infanterie kost 20 graan en 5 olie per dag.
    • een fort beschermt je infanterie ( lvl 1 = 50%, lvl2 = 75%, enz) en verhoogt je moreel van de provincie.
    • Voor de tijd voor de volgende infanterie klik op het rekruteringsbureau.

    Community Support

    Supremacy 1: The Great War | EN Main Administrator

    Supremacy 1914 | NL Moderator

  • Recruitseringstijd is 1,8 uur in 100% moraal provincie voor zowel dubbel GS als enkel GS in het recruteringsbureau

    en niet zoals je hier zegt dat het 50% sneller is.


    Misschien dat het wel sneller is, maar dan zal het een bug zijn dat het niet wordt laten zien dat het sneller is.


    Graag dus dit fixen, want ik ben door deze discussie uit een alliantie gegooid.

  • Recruitseringstijd is 1,8 uur in 100% moraal provincie voor zowel dubbel GS als enkel GS in het recruteringsbureau

    en niet zoals je hier zegt dat het 50% sneller is.

    Er staat hier toch 100% sneller? Er staat ook 50% korter, maar dat is hetzelfde.


    10 / 2 = 5

    10 * 0,5 = 5

  • Wat hierboven staat over het maken van infanterie is wel degelijk correct. Er hoeft dus niets verbeterd te worden.

    Even jouw stukje verbeteren: 1,8 uur moet zijn 1 dag en 8 uur, denk dat dat van jou een typefout is. Dat is 32 uur, precies wat MrDutch zegt. De provincie moet dan 100% moraal zijn. Voor een dubbele grondstofprovincie is dat wel zeker 2 keer zo snel, bij een 100% provincie zal dat dus al zijn na 16 uur.

    Het staat verkeerd bij de infanteriewervingstijd in het spel, dat is al eens doorgegeven, maar nog niet gefixd helaas.

    Raar dat je daardoor uit een alliantie bent gegooid, want ik snap waarom je denkt dat jij gelijk hebt, het staat er gewoon verkeerd.

    Ik ga het doorgeven, maar kan je geen garantie geven dat dit op korte termijn veranderd gaat worden.

    Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat ik je hiermee geholpen hebt.